'Mesnevi Sohbetleri'nin üçüncüsü Nevşehir Millet Kıraathanesi’nde gerçekleştirildi
EĞİTİM
16.04.2019 - 15:10, Güncelleme:
01.08.2022 - 12:48
'Mesnevi Sohbetleri'nin üçüncüsü Nevşehir Millet Kıraathanesi’nde gerçekleştirildi
Fen-Edebiyat Fakültesi Fars Dili ve Edebiyatı Öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Hamidreza Sohrabiabad tarafından Nevşehir Millet Kıraathanesi’nde Mesnevi Sohbetlerinin üçüncüsü gerçekleştirildi.
Fen-Edebiyat Fakültesi Fars Dili ve Edebiyatı Öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Hamidreza Sohrabiabad tarafından Nevşehir Millet Kıraathanesi’nde Mesnevi Sohbetlerinin üçüncüsü gerçekleştirildi.
Etkinliğe Üniversite Rektörü Prof. Dr. Mazhar Bağlı ile üniversite akademik personeli, lisansüstü öğrenciler ve Nevşehir’in tanınmış simaları katıldı. Etkinlikte Sohrabiabad, Mesnevî’de “aşk” ve “müzik” kavramlarının ihtiva ettiği anlamları ele alarak; Hz. Mevlana için müziğin önemi, Ney ve Neyistan (Kamışlık) kavramlarını açıkladı.
Sohrabiabad, devamında ise Mesnevî’de beyit yorumlamasına devam ederek, tasavvufu ikiye ayırdı. Tasavvufu Zâhidane’de müziğin çok az bulunduğunu tasavvufun başlangıç dönemi, Tasavvufi Aşıkâne’de ise müziğin çok yoğun olduğu tasavvuf dönemlerine dair bilgiler verdi. Sohbetin kalan kısmında ise katılımcıların soru ve yorumlarına yer verilerek etkinlik sonlandırıldı.
Fen-Edebiyat Fakültesi Fars Dili ve Edebiyatı Öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Hamidreza Sohrabiabad tarafından Nevşehir Millet Kıraathanesi’nde Mesnevi Sohbetlerinin üçüncüsü gerçekleştirildi.
Fen-Edebiyat Fakültesi Fars Dili ve Edebiyatı Öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Hamidreza Sohrabiabad tarafından Nevşehir Millet Kıraathanesi’nde Mesnevi Sohbetlerinin üçüncüsü gerçekleştirildi.
Etkinliğe Üniversite Rektörü Prof. Dr. Mazhar Bağlı ile üniversite akademik personeli, lisansüstü öğrenciler ve Nevşehir’in tanınmış simaları katıldı. Etkinlikte Sohrabiabad, Mesnevî’de “aşk” ve “müzik” kavramlarının ihtiva ettiği anlamları ele alarak; Hz. Mevlana için müziğin önemi, Ney ve Neyistan (Kamışlık) kavramlarını açıkladı.
Sohrabiabad, devamında ise Mesnevî’de beyit yorumlamasına devam ederek, tasavvufu ikiye ayırdı. Tasavvufu Zâhidane’de müziğin çok az bulunduğunu tasavvufun başlangıç dönemi, Tasavvufi Aşıkâne’de ise müziğin çok yoğun olduğu tasavvuf dönemlerine dair bilgiler verdi. Sohbetin kalan kısmında ise katılımcıların soru ve yorumlarına yer verilerek etkinlik sonlandırıldı.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) ve diğer ajanslar tarafından eklenen tüm haberler, sitemizin editörlerinin müdahalesi olmadan ajans kanallarından çekilmektedir. Bu haberlerde yer alan hukuki muhataplar haberi geçen ajanslar olup sitemizin hiç bir editörü sorumlu tutulamaz...
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.